MŰFAJOK szerinti bontás:

2021. október 24., vasárnap

Lucy Foley: Vendéglista

 

"A helyszín egy sziget a szélfútta ír partok közelében. Ez lesz az év lakodalma. Jules Keegan és Will Slater összeházasodnak. Sereglenek a vendégek.

Régi barátok.

Eltemetett viszályok. 

Boldog családok.

Titkolt féltékenység. 

Tizenhárom vendég.

Egy holttest. 

Alig szegik meg az esküvői tortát, máris holtan találják az egyik vendéget. És a vihar tombolva szabadul rá a szigetre, teljesen elvágva a násznépet a külvilágtól. 

Mindenki titkol valamit. Mindenkinek van indítéka.

Van egy vendég, aki nem hagyja el élve az esküvő helyszínét..."

__________________________

Krimikedvelőknek szeretnék ajánlani egy új olvasmányt: Lucy Foley ismét 

letehetetlen, fordulatos, hihetetlenül olvasmányos művet alkotott.

A történet mindvégig feszes, csavarokkal tűzdelt, kérdésekkel teli, mindeközben stílusos és színvonalas (utóbbi kettő nagy érdem szerintem mindig egy kriminél), ráadásul a Vendéglista érettebb Foley előző könyvénél. 

Először csak próbálod felvenni a ritmust, követni az eseményeket, megfigyelni, hogy ki kicsoda, milyen ember, aztán találgatsz, hogy mi fog történni és kivel, indítékból sincs hiány, csak éppen szinte mindenkinek van legalább egy, és ahogy mind jobban belemerülsz az események sodrába, azon kapod magad, hogy csak még több a kérdés, a talány, jön az újabb csattanó és az újabb fordulatok, és észreveszed, hogy téged már megint megtévesztettek. 

Találtam ugyan két apróbb hibát a könyvben, de ez nem von le se a történet, se a stílus értékéből, hiszen Foley könyve mindvégig odaszögez, nem enged el, nem tudod letenni, és nem tudsz nem agyalni azon, hogy vajon ki lesz a gyilkos (na meg az áldozat!?).

Először már majdnem picit csalódottnak és/vagy büszkének éreztem magam, mert úgy gondoltam, hogy kitaláltam a csattanót, aztán rá kellett döbbennem, hogy bár egy kicsi részére tényleg rájöttem, de az igazán jelentős csavarok egyikének sem jártam a közelében sem. Márpedig több csavarral is megtűzdeli az író a regényt, és ezek kitalálhatatlanok, megsejthetetlenek. Most mondhatnám, hogy lehet, hogy rájön valaki ezekre, de utólag persze könnyen okos az ember, szóval tartom magam ahhoz, hogy szerintem mindenki számára a meglepetés erejével hat, amikor összeáll a kép. Nem, nem lehet rájönni a megoldásra, mert nem egy sablonon alapul a regény.

Rövidre zárva: ne hagyd ki, tényleg nagyon izgalmas, szórakoztató olvasmány!

A kiadótól megrendelhető ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése