MŰFAJOK szerinti bontás:

2015. április 28., kedd

Üdv. Mindenkinek!

Nos, arra gondoltam, hogy olvassunk együtt. Tudom, távoli cél, hogy mindenki olvasson, de higgyétek el, hogy a könyv megszépíti az ember életét.
Semmiféle küldetéstudatom nincs ezzel kapcsolatban, és nem is unaloműzésből kezdem írni ezt a blogot. Sőt, igazából alig van időm, és ha mégis akad, akkor olvasok, szóval még magam sem tudom, hogy jó ötlet lesz-e olvasás helyett arról írni, hogy olvasok.
Vagy mégiscsak valami hivatástudat lenne? Mert elmondhatatlanul szeretem a könyveket? Az érzést, amellyel egy regény olvasása eltölt? Vagy mert fontosnak tartom, hogy a gyermekeink olvassanak? Vagy mert eredetileg művelődésszervező vagyok? Vagy mert a magyar nyelv olyan nagyon gazdag, és sajnálom, hogy ezt csak kevesen veszik észre? Vagy mert látom, a gyermekeim is mennyire bele tudnak feledkezni egy jó olvasmányba? Vagy mert szerintem sokszor feledteti a bút-bajt? (Nyilván nem mindegyiket, de ha a korlátait figyelembe vesszük, és nem várunk el tőle többet, mint amire képes, akkor nagyon jó búfelejtő tud lenni. Mennyivel jobb, mint megannyi más búfelejtő... De ezt csak mellékesen szúrtam be ide.) Mert hiszek abban, hogy sokkal hasznosabb, ha könyvet olvasunk, mint ha naponta hússzor ugyanazokat a híreket (főleg a "trendi" fészbúkos időrabló bejegyzéseket) olvassuk el a neten?
Mindegy igazából, nem? A lényeg, hogy olvassunk. Ha meg kéne fogalmaznom, hogy miért is jó az, azonkívül, hogy csodás érzés, olyasmiket tudnék írni, hogy fejleszti az empátiát, szárnyalhat a fantázia, pihentet, megnyugtat, kikapcsol, és még annyi minden másra képes a jó könyv!
(Egyszer majd ezt is bővebben kifejtem.)
Ha nem is korlátlanok a határai, de igen széles a mezsgye, amelyen (a jó könyvélménynek köszönhetően) mozoghat az olvasó ember.
Szóval szerintem olvassunk együtt, hátha kedvet kap az is a regényolvasáshoz, aki jelenleg csak blogokat olvas... (Bár az is igen jó szórakozás...) Ha nem, akkor nem; akkor legyen csak kedvcsináló, könyvismertető, ötletadó, könyvkritika - mindegy, minek nevezzük. Akkor csak azért írom, mert fontosnak tartom, hogy elmondjam: szerintem olvasni jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése